Anmeldelse: Velocity X2

Jeg skal innrømme at jeg var litt småskeptisk til dette til å begynne med, med tanke på at jeg tidligere har så vidt prøvd det før via konsoll. Så da jeg startet opp velocity på PC, så hadde jeg svært vage forventninger. Men det skulle vise seg at jeg ikke hadde spilt dette nok på konsoll for å kunne ta en god avgjørelse på hva det var jeg satt med. Så jeg slang meg på og startet opp. Og møtte et hav av knappekombinasjoner som jeg ellers ikke er vant til å bruke når jeg spiller på pc.

Eksplosivt morsom 2d plattform

Dette ble mildt sagt en stor frustrasjon for selve gjennomspillingen. Og jeg ga fort opp muligheten for å bruke tastaturet, da jeg kom til det stykket at frustrasjonen beveget seg mot irritasjon og som i lengden kunne kanskje ført til et faretruende tastatur på vei ut av et vindu. Så før det gikk så langt, så ble det til at jeg bestemte meg for å installere drivere til ps4 kontrolleren for å kunne bruke denne i stedet, i håp om mye bedre spillkontroll i dette spillet. Selv om installasjonen av drivere også førte med seg litt frustrasjon og forbannelse i bruk av ord som ikke er verdt å sette på trykk, så kom jeg til slutt i mål og fikk brukt spaken til å styre i Velocity x2. Og det skulle vise seg at irritasjonen lettere slapp taket og det ble plutselig et ganske fornøyelig spill og spille. Det er litt stressende til tider, og skal du ta banene på den korteste tiden, så har du en knappetango uten like for å klare det.

Utfordrende flyging hører med.

Historien i seg selv er ikke av den mest spennende, men fungerer som et greit bakteppe til selve spillet. Du styrer ei pilotdame langt fra jorden, som er tatt til fange av en ukjent rase. Uventet får du hjelp til å rømme fra stedet, og du slår deg sammen med din medsammensvorne for å komme deg hjem. Gameplay veksler mye mellom top down flyging og 2d plattform, og det skal vise seg og være en morsom kombinasjon når du kommer lengre utti spillet, og dette blir brukt i litt finurlige gåteløsninger for å komme videre. Og når dette gir deg et lite tidspress på veien, ja da kan det fort bli en flott utfordring. Ja nesten litt for flott. Grafikken er pen, med tanke på at det ser ut som biter av en tegnefilm.

Til konklusjon, så likte jeg til slutt spillet ganske godt, for det var fine utfordringer og det var lett og håndterlig. Dette vel og merke så lenge man brukte kontroller. For dette er og blir et hardbarka konsollspill, som er bygd for spake. Uten det så blir det totalt kaos. Du får alltids til å lage ditt eget knappeoppsett, men i denne sammenhengen vil du ligge langt bak en spake uansett. Så lenge du har denne muligheten, så anbefaler jeg dette, men uten ville jeg holdt meg langt unna dessverre.

#spillmagasinetreview #VelocityX2 #spillanmeldelse

Terningkast: 4

kilder: videochums.com, Youtube.com